s.s.s

Aşağıda bulamadığınız enstitümüzle ilgili sorular için lütfen bildirim yapınız.

Lisansüstü programlara kabul edilen öğrencilerin listesi ve kesin kayıt için kayıt için istenilen belgeler ve kaydın yapılış şekli enstitü web sayfasında duyurular kısmında ilan edilir. İlan doğrultusunda işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

Süresi içerisinde kesin kaydını yaptırmayan adaylar kayıt hakkını kaybederler. Bu adayların yerine yedek listedeki adayların isimleri, ilan edilen başvuru klavuzunda belirtilen tarihlerde enstitü web sayfasında duyurular kısmında ilan edilir. İlan doğrultusunda işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz.

Kesin kayıt işlemi tamamlanan öğrenci, https://ubs.omu.edu.tr/ adresinden ilk şifrelerini oluşturarak öğrenci numaralarını öğrenebilir.

Enstitümüze yerleşen öğrencilerin öğrenci kimlik kartları, kesin kayıt tarihinden itibaren en geç iki hafta içerisinde hazırlanmaktadır. Öğrenci kimlik kartları kayıtlı olunan ana bilim/ana sanat dalı başkanlığı sekreterliğinden teslim alabilirler. Kimlikler dağıtıma hazırlandığında enstitü web sayfasında duyurular kısmında ilan edilir.

Tezli Yüksek Lisans Programlarında ilk 2 yıl, Doktora Programlarında ise ilk 4 yıl harç ödenmez. Harç bedelleri her yıl Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenir ve üniversitemiz web sayfasında duyurulur.

Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yaptığınızda, Ders Kaydı Ekranında harç borcunuz görülecektir. Harç borcu olan öğrencilerin ders kaydı yapmasına sistem izin vermeyecektir. Harç borcu ödendikten sonra ders kaydı yapabilirsiniz.

Öğrencinin yazılı başvurusu üzerine enstitü müdürlüğü, elektronik ortamda Askerlik Bölge Başkanlığına tecil başvurusu yapar. Enstitünün tecil işlemlerini yapabilmesi için başvuru sahibi daha önce başka bir kurumdan askerlik tecili yaptırmış ise onu iptal ettirmek zorundadır.

Öğrencilerin ders kayıt işlemleri, Akademik Takvimde belirtilen tarihler arasında, öğrenci ve danışman öğretim üyesi tarafından Öğrenci Bilgi Sisteminden, öğrenci tarafından derslerin seçilerek danışman onayına gönderilmesi ve danışman onayı sonrasında tamamlanır.

Akademik takvimde belirlenen süre içinde ders kaydını yaptırmayan ya da kaydını yeniletmeyen öğrenci, o yarıyıl devam etme hakkını kaybeder. Kaybedilen yarıyıl öğrenim süresinden sayılır.

Katkı payı ödemesi gereken öğrenci ders kaydı yapamaz. Ayrıca, yalnızca katkı payını yatıran öğrenci de kaydını yenilemiş sayılmaz.

Lisansüstü programlara kabul edilen öğrencilerin listesi ile birlikte; kesin kayıt ve ders kayıt tarihleri enstitü web sayfasında duyurular kısmında ilan edilir

Kayıtlı öğrenciler için ders alma tarihleri Akademik Takvimde belirtilmiştir. Akademik Takvime web sayfasından ulaşabilirsiniz.

Belirlenen süresi içerisinde kaydını yenilemeyen öğrenciler, öğrencilik haklarından faydalanamaz, o yarıyılda derslere giremezler ve bu süre öğrenim süresinden sayılır. Süresi içinde kaydını yeniletemeyen öğrencilerin, devamsızlık sınırını aşmamak ve mazeretlerinin haklı ve geçerli olduğu enstitü yönetim kurulunca kabul edilmek koşuluyla kayıtları yenilenebilir. Bu durumda öğrenci mazeretini belirten dilekçe ve mazeretin belgesi ile ana bilim/ana sanat dalı sekreterliğine başvuru yapabilir.

Kayıt yenileme işlemleri sırasında yapılacak hatalar Akademik Takvimde belirtilen ders ekleme, bırakma ve danışman onayı tarihleri aralığında düzeltilebilir. Bu durumda danışman öğretim üyeniz ile görüşünüz.

Bir yarıyılda 30 AKTS ders seçilebilir?

Ana bilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer yurt içi/yurt dışı yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan lisansüstü derslerden ders alınabilir. Bu durumda ana bilim/ana sanat dalı sekreterliğine dilekçe ile başvuru yapılır.
EYK’unca ders alma teklifi uygun görülen öğrenci diğer yükseköğretim kurumuna ders kaydı yaptırır.

Kayıtlı olduğunuz enstitü/ana bilim/ana sanat dalının uygun görüş yazısı/yönetim kurulu kararının enstitümüze iletilmesi durumunda özel öğrenci olarak ders alabilirsiniz. Özel öğrenciler kredi/saat başına, enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenen ve Üniversite yönetim kurulunca onaylanan katkı payını ödemek zorundadır.

Lisansüstü öğrenciler, öğrenim süresince almakla yükümlü olduğu toplam ders kredisinin en fazla %50’sini aynı öğretim üyesinden alabilir. Uzmanlık alan dersleri, seminer dersleri ve bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren ilgili dersler bu kapsamda değerlendirilmez.

Danışman ataması yapılan öğrenci en erken ikinci yarıyıl, en geç dördüncü yarıyılda seminer dersine kayıt yaptırmak zorundadır.

Danışman öğretim üyesi atamasını takip eden yarıyıldan itibaren kayıt yapılır.

Örgün lisansüstü öğretimde teorik ve uygulamalı derslere devam zorunludur. Teorik ve uygulamalı derslerin %20'sinden fazlasına devam etmeyen öğrenci, o ders ya da derslerin yarıyıl sonu genel sınavlarına alınmaz ve öğrenciye FD notu verilir

Bir dersten başarılı olabilmek için; ders notunun tezli/tezsiz yüksek lisansta en az CB, doktorada enaz BB olması gerekir. Bilimsel hazırlık geçme notu ise CC’dir. Notların değerlendirilmesinde

Lisansüstü öğrenci, başarısız olduğu dersleri tekrar almak ve başarmak zorundadır. Başarısız olunan dersin zorunlu dersler hariç, takip eden yarıyılda açılmaması veya programdan kaldırılmış olması halinde danışmanın önerisi ve ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığının uygun görüşü ile bu dersin yerine başka bir lisansüstü ders alabilir. Bu durumda ana bilim/ana sanat dalı sekreterliğine dilekçe ile başvuru yapılır.

Sınav sonuçlarının öğrenci bilgi sisteminde ilan edilmesini izleyen en geç beş iş günü içinde ilgili ana bilim/ana sanat dalı başkanlıklarına yazılı olarak yapılır. Süresi içinde yapılmayan itirazlar dikkate alınmaz. Değerlendirmede maddi hata görülürse gerekli not düzeltmesi talebi ana bilim/ana sanat dalı başkanlığınca enstitü müdürlüğüne bildirilir

Ana bilim/ana sanat dalı sekreterliğine dilekçe ve başarı durum belgeniz ile başvuru yapabilirsiniz. Yatay geçişler hariç, herhangi bir programı tamamlamada kullanılan kredili dersler, yüksek lisans/doktora/sanatta yeterlik programına transfer edilemez. Lisansüstü öğrencinin, kredi transferi yaptıracağı derslerin kredi toplamı, öğrenim gördüğü programda tamamlamak zorunda olduğu asgari kredinin yarısını geçemez.

Öğrencinin de görüşü alınarak, yüksek lisans öğrencileri için birinci yarıyılın, doktora ve sanatta yeterlik öğrencileri için ikinci yarıyılın sonuna kadar yapılır

Tez danışmanı atanıncaya kadar, ana bilim/ana sanat dalı başkanı veya program koordinatörü tarafından yapılır.

Gerekli hallerde öğrencinin başvurusu ve/veya tez danışmanının önerisi, ana bilim/ana sanat dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla tez danışmanı değişikliği yapılabilir. Bu durumda ana bilim/ana sanat dalı sekreterliğine dilekçe ile başvuru yapılır.

Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci tez danışmanı, Üniversite kadrosu dışından da en az doktora derecesine sahip kişilerden olabilir. Bu durumda ana bilim/ana sanat dalı sekreterliğine dilekçe ile başvuru yapılır.

Ana bilim/ana sanat dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararı ile iki yarıyıl kayıt dondurulabilir. İzin başvuruları mazeretin belgesi ve izinli sayılma formu ile birlikte ders kayıt haftasından önce ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığına yapılır.

Tezsiz Yüksek Lisans programında azami 3 yarıyıl,

Tezli Yüksek Lisans programında azami 6 yarıyıl,

Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilen doktora programında azami 12 yarıyıl,

Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş doktora programında azami 14 yarıyıldır.

Tezsiz Yüksek Lisans programlarında 60 AKTS,

Tezli Yüksek Lisans programlarında 120 AKTS,

Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilen doktora öğrencileri 240 AKTS,

Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş doktora öğrencileri 300 AKTS,

tamamlanması ve mezuniyet için diğer koşulları sağlamaları durumunda mezun olabilir.

Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok iki yarıyıldır.

Bilimsel hazırlık programı en az 12, en fazla 24 kredilik ders yükünden oluşur. Bilimsel hazırlık programında alınması zorunlu dersler, ilgili lisansüstü programını tamamlamak için gerekli görülen derslerin yerine geçemez. Programda alınan derslerden birinden bile başarısız olunması durumunda ilişiğiniz kesilir.

Öğrencinin çalışma alanıyla ilgili olmak koşuluyla tek veya çok yazarlı yayın/sanatsal etkinlik yapma veya kongre katılım şartı aranır. Çok yazarlı yayınlarda öğrencinin ilk yazar olarak yer alması gerekir. İlgili Senato kararına enstitü web sayfasında Mevzuatlar kısmından ulaşabilirsiniz.

Öğrencinin tez savunma sınavına girmesi ve tezin jüri tarafından reddedilmesi gerekir. Bu durumda öğrencinin talepte bulunur ise tezsiz yüksek lisans programının ders kredi yükü, proje yazımı ve benzeri gereklerini yerine getirmiş olması halinde kendisine tezsiz yüksek lisans diploması verilir.

Tezsiz yüksek lisans programına devam edenler, ikinci yarıyıl sonunda ALES’ten en az 70 puan almak ve ilgili programda not ortalaması en az 80 olmak koşuluyla ilgili anabilim/anasanat dalı akademik kurulunun önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla tezli yüksek lisans programına, enstitü kurulunun belirleyeceği kontenjan nispetinde geçiş yapabilirler. Başvuran öğrencilerin sıralaması ALES puanının %50’si ve lisans not ortalamasının %50’si toplanarak elde edilen puana göre yapılır. Bu durumda tezsiz yüksek lisans programında alınan dersler enstitü yönetim kurulu kararıyla tezli yüksek lisans programındaki derslerin yerine sayılabilir.

Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora/sanatta yeterlik çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci en geç beşinci yarıyılın, lisans derecesi ile kabul edilmiş olan öğrenci en geç yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek zorundadır.

Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede tez danışmanından başka enstitü anabilim dalı içinden ve başka bir anabilim/anasanat dalından veya yükseköğretim kurumundan birer üye yer alır. İkinci tez danışmanının atanması durumunda ikinci tez danışmanı dilerse komite toplantılarına katılabilir

Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez izleme komitesi, ocak-haziran ve temmuz-aralık ayları arasında birer defa olmak üzere yılda iki kez toplanır. İki toplantı arasındaki süre üç aydan az olamaz

Tezin, jüri üyelerine teslim edildiği tarihten itibaren en geç otuz gün içinde toplanarak öğrenci tez savunma sınavına alınır. Savunma sınavı eksik üye ile yapılamaz. İlan edilen günde yapılamayan sınav için durum bir tutanakla tespit edilerek anabilim dalı tarafından ilgili enstitüye bildirilir ve yeni bir sınav tarihi tespit edilerek on beş gün içinde ikinci bir sınav yapılır. İkinci kez toplanamayan jüriler konusunda yapılacak işleme enstitü yönetim kurulu karar verir.

Doktora programından mezun olabilmek için tez önerisi hariç en az üç tez izleme komitesi dönemini geçirmek ve başarılı olmak gerekmektedir.

Yeterlik sınavında başarılı olan öğrencinin en geç bir ay içerisinde; Tez konusu öğrenci ve danışmanı tarafından belirlenir, anabilim dalı kurul kararı alınarak enstitüye önerilir ve enstitü yönetim kurulu kararıyla kesinleşir. Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabulüne, düzeltilmesine veya reddine salt çoğunlukla karar verir. Düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre sonunda kabul veya ret yönünde salt çoğunlukla verilen karar verilir. Tez önerisi reddedilen öğrenciye yeni bir danışman ile tez izleme komitesi atanabilir ve/veya yeni bir tez konusu belirlenebilir. Tez çalışmasına aynı danışman ve tez izleme komitesi ile devam eden öğrenci üç ay içinde; danışman/tez konusu/tez izleme komitesi değişen öğrenci ise altı ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Tez önerisi bu savunmada da reddedilen öğrencinin program ile ilişiği kesilir. Süresi içerisinde tez önerisi savunmasına girmeyen veya tez çalışması raporunu sunmayan öğrencinin durumu başarısız olarak değerlendirilir. Komite tarafından üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin program ile ilişiği kesilir.

Enstitümüz web sayfasında Öğrenci linki altında tez savunma öncesi ve sonrası süreç hakkında güncel bilgiye ulaşabilirsiniz.

Enstitümüz web sayfasında Öğrenci linki altında mezuniyet işlemleri hakkında güncel bilgiye ulaşabilirsiniz.

  • Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok iki yarıyıldır. Yaz öğretimi bu süreye dâhil edilmez. Bu süre dönem izinleri dışında uzatılamaz ve süre sonunda başarılı olamayan öğrencinin ilişiği kesilir.
  • Lisansüstü yönetmelikle belirlenen azami öğrenim süreleri sonunda programı tamamlayamayan öğrencinin ilişiği kesilir.
  • Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde Enstitünün öngördüğü başarı koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin ilişiği kesilir.
  • Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin ilişiği kesilir.
  • İkinci kez girdiği yeterlik sınavında başarısız olan öğrencinin doktora programı ile ilişiği kesilir.
  • Tez İzleme Komitesi tarafından üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin ilişiği kesilir.
  • Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç yüksek lisans programında üç ay, doktora/sanatta yeterlik programında altı ay içinde gerekli düzeltmeleri yaparak tezini aynı jüri önünde yeniden savunan ancak bu savunmada da başarısız bulunan öğrencinin ilişiği kesilir.

Aşağıda yazılı belgeleri Enstitü öğrenci işleri bürosuna teslim ediniz.

  • Dilekçe
  • Herhangi bir gazeteye verilmiş kayıp ilan metni
  • Nüfus Cüzdan sureti
  • Öğrenci Belgesi
  • Kimlik/Diploma Ücret Dekontu (Ziraat Bankası şubelerine yatırılacak 40,00 TL ücret Dekontu)

İlişik kesme işlemini yapmak koşuluyla şahsen ya da Noter tasdikli vekâletname ile vekâlet verilen şahıs aracılığıyla alınabilir.

Diploma Eki-DE (Diploma Supplement-DS): Uluslararası şeffaflığı, akademik ve mesleki yeterliklerin tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO/CEPES tarafından geliştirilen bir model çerçevesinde bir yükseköğretim programından mezun olanların diplomalarına ek olarak verilen ve mezun olunan programın niteliği, düzeyi, içeriği ve kapsamı hakkında bilgi veren belgedir. Talep edilmesi durumunda mezun öğrenciye diplomayla birlikte diploma eki verilmektedir.